وسایل گرمایشی خانه که در فصل سرما به آن‌ها نیاز دارید

یکی از سیستم‌های مهمِ هر خانه، سیستم گرمایشی است. هر فرد بسته به توان مالی، سلیقه و نیاز خود، می‌تواند از موارد متنوعی برای گرمایش خانه‌ی خود استفاده کند. در ادامه، ما به بررسی چند مدل سیستم گرمایشی می‌پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را نام می‌بریم تا شما در هنگام انتخاب سیستم گرمایشی، بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

پکیج:

پکیج‌ها همان‌طور که به خوبی نام‌گذاری شده‌اند، مجموعه‌ی کامل و کوچکی از تمامِ چیزی هستند که برای یک سیستم گرمایشیِ خوب به آن احتیاج دارید. پکیج‌ها از نظر مصرف انرژی بسیار به صرفه هستند.

همچنین به علت داشتن سنسور‌ها و حسگرهای متفاوت، بسیار ایمن هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پکیج این است که علاوه بر گرمای محیط، می‌تواند گرمای آب را نیز تامین کند.

اگر شما در آپارتمان زندگی می‌کنید، متوجه می‌شوید که انتخاب پکیج برایتان به صرفه است. زیرا با وجودِ پکیج، شما می‌توانید دمای آب و شوفاژِ واحد خودتان را مستقل از دیگر واحدها تغییر دهید.

پکیج در مقایسه با موتورخانه که کمی بعد از آن صحبت می‌کنیم، دردسرهای کمتری دارد. اول این‌که به دلیل جدا بودن سیستم گرمایشی هر واحد در موردی که از پکیج استفاده شود، در صورت خرابی، گرمایش کل ساختمان تغییری نمی‌کند و فقط یک واحد دچار مشکل می‌شود.

همچنین خرابی موتورخانه نسبت به یک پکیج پردردسرتر و پرهزینه‌تر است.

پکیج‌های دیواریِ ایران رادیاتور، می‌توانند انتخاب خوبی برای گرمایش منزل شما باشند. این پکیج‌ها دارای تنوع زیاد هستند و شما می‌توانید با مشورت با متخصصین ایران رادیاتور، در نهایت بهترین پکیج را برای منزل خود انتخاب کنید.

همچنین ایران رادیاتور ارائه دهنده‌ی انواع رادیاتور است. شما می‌توانید مطالبِ مربوط به انتخاب رادیاتور را در همین وبسایت مطالعه کنید.

نقش موتورخانه‌ها در سیستم گرمایشی خانه:

بهترین سیستم گرمایشی برای شهرک‌ها و ساختمان‌هایی با واحدهای مسکونی زیاد، موتورخانه است. موتورخانه قدرت زیادی در تولید انرژی دارد. اما باید در نظر داشته باشید که اگر ساختمان شما دارای موتورخانه است، با خراب شدنِ آن، سیستم گرمایشیِ کل ساختمان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین شما برای داشتنِ موتورخانه، به یک فضای مجزا در ساختمان احتیاج دارید تا سیستم را در آن‌جا کار بگذارید. یکی دیگر از معایب موتورخانه این است که به علت مشترک بودنِ سیستم با باقیِ خانه‌ها، انرژی به صورت یکنواخت به همه نمی‌رسد.

همچنین برای انتقال انرژی از موتورخانه به باقیِ واحدها، به سیستم و لوله کشیِ زیادی احتیاج است.

پس استفاده از پکیج‌ها بهتر از موتورخانه است.

 

گرمایش از کف:

یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های گرمایشی، سیستمِ گرمایش از کف است. این سیستم، برای طراحان داخلی، فضای داخلی را مثل یک بهشت می‌کند زیرا هیچ چیزی به شکل رادیاتور، شومینه و یا هیتر وجود ندارد که مزاحم طراحی داخلی شود و تمام سیستم زیر کفپوش جایگذاری شده است. در این سیستم، لوله‌های آب گرم بر روی کف منزل نصب می‌شود. پس همان‌طور که گفتیم این سیستم هیچ جایی را اشغال نمی‌کند. اما باید در نظر داشت که هزینه‌ی نصب آن و همچنین تعمیر سیستم بسیار بالاست.

شومینه:

یکی از سنتی‌ترین سیستم‌های گرمایشی منزل بدون شک شومینه است. البته امروزه به لطف تکنولوژی انواع شومینه به بازار عرضه شده است که از مدل کلاسیک آن، بهتر است. شومینه‌های کلاسیک با سوختِ چوب گرمایش خانه را فراهم می‌کردند. اما امروزه شومینه‌هایی وجود دارند که با گاز، برق و یا ژل‌های مخصوص کار می‌کنند. البته باید در نظر داشت که شومینه انرژی زیادی مصرف می‌کند و به  همان نسبت انرژی زیادی هم هدر می‌دهد. می‌شود گفت تنها خوبیِ شومینه، زیباییِ آن است و اصلاّ برای گرمایش‌ خانه به خصوص خانه‌های بزرگ مناسب نیست. در ضمن هزینه‌ی ساخت و نصب شومینه‌ هم بالاست و دردسرهای خود را دارد.

بخاری:

بخاری هم مانند شومینه چند نوع دارد. هم برقی و هم گازی. بخاری‌ها قدرت خوبی برای گرمایش محیط دارند و همچنین قیمت آن‌ها مناسب است و هزینه‌ی نگه‌داریِ بالایی ندارند. همچنین اگر می‌خواهید بخاریِ گازی را برای منزل انتخاب کنید ممکن است خطراتی داشته باشد و از این رو این گزینه اصلا گزینه‌ی امنی برای گرمایش خانه نیست( گرچه از شومینه ایمن‌تر است!) بخاری گازی در صورت نصب غیر استاندارد و اصولی لوله‌ها ممکن است دود و گاز پس بدهد. همچنین اگر احتیاط نکنید و روی بخاریِ برقی را بپوشانید ممکن است دچار آتش‌سوزی شود.

 

امیدواریم بتوانید بعد از خواندن این مقاله بهترین سیستم گرمایشی را برای منزل خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *